Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

29 Μαρτίου 2014

ΟΑΕΔ: Καταργούνται τα επιδόματα Μητρότητας, Οικογενειακά και Στράτευσης από την 1η Ιουλίου Σάββατο 29th, Μαρτίου 2014

ΟΑΕΔ: Καταργούνται τα επΟΑΕΔ: Καταργούνται τα επιδόματα Μητρότητας, Οικογενειακά και Στράτευσης από την 1η Ιουλίου Σάββατο 29th, Μαρτίου 2014
 / 19:48 Written by Kostas Milovas Category Info, Slider,
 ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΟΑΕΔ, ΠΑΡΟΧΕΣ Post tags επιδομάτων, κατάργηση, ΟΑΕΔ View all articles by Kostas Milovas
                                                                                                                                                                                  Το μισό οικογενειακό επίδομα από τον ΟΑΕΔ θα πάρουν οι δικαιούχοι για το 2014 και μετά από το φετινό επίδομα δεν θα ξαναδοθεί πλέον αφού καταργείται μαζί με το το επίδομα μητρότητας και το επίδομα στράτευσης από 1η Ιουλίου 2014 λόγω της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις διατάξεις του Πολυνομοσχεδίου οι δικαιούχοι του οικογενειακού επιδόματος του ΟΑΕΔ θα λάβουν το 2014 κατά το ήμισυ του προβλεπόμενου όπως χαρακτηριστικά αναφέρετε. Μετά το 2014 το εν λόγω επίδομα αποτελεί παρελθόν ενώ επίσης δεν θα ξανάδοθεί το επίδομα μητρότητας και το επίδομα στράτευσης. Όπως έχει γίνει γνωστό από το υφυπουργό Εργασίας κ Κεγκέρογλου θα αναζητηθεί ισοδύναμο μέτρο για το επίδομα μητρότητας λόγω της σοβαρότητας της παροχής προς τις μητέρες. Να υπενθυμίσουμε ποιούς αφορούσαν εν λόγω παροχές 200.000 οικογένειες χάνουν τα οικογενειακά επιδόματα του ΟΑΕΔ όπου αντιστοιχούσε σε 8,22 ευρώ το μήνα για όσους έχουν ένα παιδί, 24,65 ευρώ για τα δύο παιδιά, 55,47 ευρώ για τα τρία παιδιά, 67,38 ευρώ για τα τέσσερα παιδιά, 78,68 ευρώ για τα πέντε παιδιά και συνεχίζει αυξανόμενο, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών. Τα δύο επιδόματα μητρότητας που χορηγεί ο ΟΑΕΔ σε δικαιούχες μητέρες είναι οι συμπληρωματικές παροχές μητρότητας και η ειδική παροχή προστασίας μητρότητας. Συμπληρωματικές Παροχές Μητρότητας Καταβάλλεται σε ασφαλισμένες του Ι.Κ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (παρέχουν εξαρτημένη εργασία). Η καταβολή του γίνεται σε γυναίκες που εργάζονται κατά την έναρξη της αδείας κυοφορίας, μετά τον τοκετό και εφόσον εισπράξουν το επίδομα από το Ι.Κ.Α. για την αποχή από την εργασία λόγω κυοφορίας και λοχείας. Οι παροχές μητρότητας είναι ίσες με τη διαφορά που προκύπτει αν από τις αποδοχές που καταβάλλει ο Εργοδότης αφαιρεθεί το επίδομα που κατέβαλε το Ι.Κ.Α. για το ίδιο χρονικό διάστημα. Η προθεσμία για την υποβολή σχετικής αίτησης είναι τρεις μήνες από την ημερομηνία πληρωμής από το Ι.Κ.Α. Ειδική Παροχή Προστασίας της Μητρότητας Κατά τη διάρκεια της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας, ο ΟΑΕΔ καταβάλλει στις μητέρες, ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του Οργανισμού που έχει εγκριθεί από το υπουργείο Εργασίας, προβλέπει μικρότερα ποσά για την καταβολή επιδομάτων σε ανέργους λόγω και της σημαντικής και συνεχούς αύξησης των δικαιούχων, αλλά πλεόνασμα 107 εκατ. ευρώ. Από τα περίπου 300 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί για το 2014 υπέρ ΔΛΟΕΜ, ένα σημαντικό μέρος θα κατευθυνόταν στα δύο επιδόματα μητρότητας που δίνει ο ΟΑΕΔ σε χιλιάδες μητέρες και το υπόλοιπο στην καταβολή οικογενειακών επιδομάτων. Αντίστοιχα, περί τα 45 εκατ. ευρώ που τυπικά αφορούν σε επιδόματα στράτευσης, στην πράξη κάλυπταν τις ανάγκες ρευστότητας του ΟΑΕΔ, για την καταβολή επιδομάτων ανεργίας. Τι επίδομα στράτευσης καταβάλλεται σε όσους υπηρέτησαν παρατεταμένη θητεία, ή κλήθηκαν για μετεκπαίδευση στις ένοπλες δυνάμεις
. - See more at: http://goneis.info/%CE%BF%CE%B1%CE%B5%CE%B4-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B4%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CF%8C/#sthash.W1Ba22Et.dpufι

28 Μαρτίου 2014



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

                                 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                    

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
E-mail: press@minedu.gov.gr

                                                               Μαρούσι,  27 - 3 - 2014    
Δελτίο Τύπου


Α. Ανακοίνωση αριθμού εισακτέων.
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ανακοινώνει τον αριθμό εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
Ο γενικός αριθμός εισακτέων ανέρχεται σε 70.305 θέσεις και αναλυτικά:
- 46.735 θέσεις στα Πανεπιστήμια και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες
- 23.570 θέσεις στα ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Α.Σ.Τ.Ε.

Ο γενικός αριθμός εισακτέων είναι αυξημένος από τον αντίστοιχο περσινό (57.895) κατά περίπου 20%.Η φαινομενική  αυτή αύξηση προκύπτει από την κατάργηση των επιπλέον θέσεων που δίνονταν ως πέρυσι στις ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) και την ενσωμάτωσή τους στο γενικό αριθμό εισακτέων, που θα διεκδικούν πλέον όλοι οι υποψήφιοι. Άρα, σε πραγματικούς αριθμούς ο φετινός αριθμός εισακτέων είναι σχεδόν ίσος με τον περσινό, όπως εμφαίνεται και στον παρακάτω πίνακα.

Ακαδημαϊκό έτος
Αριθμός εισακτέων
Πανεπιστήμια
ΤΕΙ
2014-5
70.305
46.735
23.570
2013-4
69.398
(57.895 γενική σειρά + 11.503 θέσεις για τις υπό κατάργηση ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων ήτοι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και κοινωνικά κριτήρια )
46.494
22.904





Ο αριθμός εισακτέων για τα Πανεπιστήμια αναλύεται κατά επιστημονικό πεδίο, ως εξής:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΤΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Εισακτέοι 2014 Γενική Σειρά
1οπεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
18.690
2ο πεδίο Θετικών Επιστημών
10.480
3ο πεδίο Επιστημών Υγείας
2.935
4ο πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών
7.525
5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης
7.105
ΣΥΝΟΛΟ
46.735



Ο αριθμός εισακτέων για τα ΤΕΙ αναλύεται κατά επιστημονικό πεδίο, ως εξής:

ΤΕΙ ΚΑΤΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΤΕΙ
Εισακτέοι 2014 Γενική Σειρά
1οπεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
1.170
2ο πεδίο Θετικών Επιστημών
800
3ο πεδίο Επιστημών Υγείας
4.000
4ο πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών
11.555
5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης
6.035
ΣΥΝΟΛΟ
23.570

Στον ανωτέρω αριθμό εισακτέων (70.305 θέσεις) δεν συμπεριλαμβάνονται και άρα προστίθενται οι θέσεις εισακτέων:
1.       Για τις Στρατιωτικές Σχολές
2.       Για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
3.       Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
4.       Οι θέσεις που ορίζονται καθ’ υπέρβαση  του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, όπως αθλητές με διακρίσεις, Έλληνες του εξωτερικού, αλλοδαποί-αλλογενείς, πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις κλπ.
Με συμπληρωματική Υπουργική Απόφαση που θα ακολουθήσει, θα καθοριστούν οι θέσεις καθ’ υπέρβαση  του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων και η ποσοστιαία κατανομή των θέσεων εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2014-5.

Β. Άλλες ρυθμίσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθούνται άμεσα, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, προβλέπονται τα παρακάτω.
  1. Οι ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) που ως τώρα εισάγονταν καθ’υπέρβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε δικό τους ποσοστό θέσεων καταργούνται. Όλοι οι υποψήφιοι πλέον θα διεκδικούν των εισαγωγή τους επί ίσοις όροις και μετά την εισαγωγή τους θα δίνονται ελεύθερες μετεγγραφές στους πολύτεκνους, τρίτεκνους και όσους πληρούν κοινωνικά κριτήρια.
  2. Ειδικά και μόνο στους υποψηφίους της Κεφαλλονιάς,  που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) ή των Επαγγελματικών Λυκείων(ΕΠΑΛ), προβλέπονται θέσεις σε ποσοστό 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
  3. Όσοι υποψήφιοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το 2012 θα έχουν κι αυτοί το δικαίωμα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους το 2014 σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς δηλαδή νέα εξέταση, καταθέτοντας μόνο μηχανογραφικό δελτίο.

27 Μαρτίου 2014

Η Διοίκηση του ΟΓΑ ανακοινώνει ότι:

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Ο.Γ.Α.

 Δελτίο Τύπου Τετάρτη, 26.03.2014



Η Διοίκηση του ΟΓΑ ανακοινώνει ότι:
Tην Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014 θα καταβληθούν σε 22.835 δικαιούχους,για το έτος 2013: 

α)το Ενιαίο Επίδομα Στήριξης Τέκνων (Ν. 4093/2013)και
 β) το Ειδικό Επίδομα Τρίτεκνων και Πολύτεκνων Οικογενειών (Ν.4141/2013. Το συνολικό ποσό που θα καταβληθεί ανέρχεται σε 16.983.553,26 ευρώ .
Στους ανωτέρω δικαιούχους περιλαμβάνονται:
- Όσοι υπέβαλαν αίτηση Α21 για πρώτη φορά και ελέγχθηκαν οι αιτήσεις τους . Οι εν λόγω δικαιούχοι θα λάβουν αναδρομικά τα ποσά που τους αναλογούν από την ημερομηνία θεμελίωσης του δικαιώματός τους .
- Όσοι υπέβαλαν τις απαραίτητες τροποποιητικές διορθώσεις ηλεκτρονικά και ελέγχθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Επιπλέον, ο Διοικητής του ΟΓΑ κ. Ξενοφών Βεργίνης ενημερώνει ότι,συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η καταχώρηση και ο έλεγχος των υπόλοιπων τροποποιητικών, που έχουν κατατεθεί.


ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΟΓΑ

25 Μαρτίου 2014

Ανασφάλεια και ανεργία φρενάρουν τις γεννήσεις

Ανασφάλεια και ανεργία φρενάρουν τις γεννήσεις
Ηταν το 1996 όταν για πρώτη φορά στη μεταπολεμική περίοδο,οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις στη χώρα μας.
Η διαφορά ήταν 22 άτομα. Σε δύο χρόνια, οι γεννήσεις υπολείπονταν των θανάτων κατά 1.774 άτομα.
Το 2012, η διαφορά έφτασε τις 16.300.
Σε μια χώρα που είχε ήδη πάρει την κατιούσα δημογραφικά, η οικονομική κρίση επέφερε νέο, γερό χτύπημα: 
α) η ανεργία στις αναπαραγωγικές ηλικίες φτάνει στο 44,4% (25-29 ετών) και στο 30,3% (30-44 ετών), 
β) η ανασφάλιστη εργασία εκρήγνυται ― για ένα ανασφάλιστο ζευγάρι, η εργαστηριακή-κλινική παρακολούθηση του τοκετού κοστίζει 600 ευρώ, ο φυσιολογικός τοκετός 700, η καισαρική 1.200 ευρώ.
Με τα νέα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα, όλο και περισσότερα ζευγάρια αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά –και ψυχολογικά– στο «κόστος» της απόκτησης ενός παιδιού. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των Γιατρών του Κόσμου, λόγω της κρίσης, τέσσερις στις 10 γυναίκες θα κάνουν ένα λιγότερο παιδί από ό,τι υπολόγιζαν ή δεν θα γεννήσουν καθόλου.
Το 2012, ο δείκτης γεννητικότητας στην Ελλάδα κατρακύλησε στις εννέα γεννήσεις ανά 1.000 κατοίκους, με τον αντίστοιχο αριθμό το 1980 να είναι 15,36. Η δραματική υποχώρηση του δείκτη είχε ξεκινήσει από τη δεκαετία του ‘90, ωστόσο η εισροή ξένων μεταναστών αναχαίτισε την τάση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 καταγράφηκαν 84.851 γεννήσεις από Ελληνίδες (84,54%) και 15.520 από μετανάστριες (15,46%). Τα αντίστοιχα στοιχεία για το 2011 ήταν 87.426 (82,14%) από Ελληνίδες και 19.002 (17,85%) από αλλοδαπές. 
Σημειώνεται πως τα τελευταία χρόνια, ο γενικός δείκτης γονιμότητας των αλλοδαπών γυναικών στην Ελλάδα είναι σταθερά υψηλότερος από των Ελληνίδων.
Πάντως, παρά την «ενίσχυση» από τις μετανάστριες, η Ελλάδα παραμένει στις χαμηλότερες θέσεις της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τις γεννήσεις. Σε χειρότερη μοίρα μόνο η Πορτογαλία και η Γερμανία με 8,5 και 8,4 αντίστοιχα γεννήσεις ανά 1.000 κατοίκους. Στις πρώτες θέσεις βρίσκουμε την Ιρλανδία (15,7), την Αγγλία (12,8), τη Γαλλία (12,6) και τη Σουηδία (11,9).
Αυτή τη στιγμή, και με δεδομένο ότι ο απαραίτητος αριθμός παιδιών ανά οικογένεια για την αντικατάσταση του πληθυσμού είναι τα 2,1, ο δείκτης γονιμότητας στην Ελλάδα βρίσκεται στο 1,39, ελαφρώς αυξημένος από το 1,30 τού 1990, οπότε και άρχισαν οι μεταναστευτικές ροές. Εκτιμάται ότι ο δείκτης γονιμότητας για τις «αμιγώς» Ελληνίδες υπηκόους μπορεί να κυμαίνεται και κάτω από το 1.
«Από την αρχή του αιώνα, ο ρυθμός γεννητικότητας στην Ελλάδα αυξανόταν, όμως ο συνδυασμός της αλλαγής του ρόλου της γυναίκας με έμφαση στην εκπαίδευση για άνδρες και γυναίκες, σημαίνει ότι ο μέσος όρος της ηλικίας στην οποία οι γυναίκες κάνουν το πρώτο παιδί αυξάνεται, και αυτό σημαίνει αναβολή της τεκνοποίησης», επισημαίνει στην «Κ» η δρ Αθηνά Βλαχαντώνη, senior lecturer στον τομέα της Γεροντολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον της Αγγλίας. Η κρίση δεν «γέννησε», επέτεινε το πρόβλημα. «Σύμφωνα με ερευνητικές μελέτες, η οικονομική κρίση βάζει “φρένο” στην απόφαση τεκνοποιίας, ιδίως στους νέους που είναι περισσότερο ευάλωτοι στην ανεργία. Η έλλειψη χρημάτων και η απουσία δομών στήριξης επηρεάζουν αρνητικά τα νέα ζευγάρια».
Η ανεργία, τα χαμηλά εισοδήματα, η περικοπή των επιδομάτων και των κοινωνικών υπηρεσιών (έλλειψη βρεφονηπιακών σταθμών κ.λπ.) αποτρέπουν όλο και περισσότερα ζευγάρια να κάνουν παιδί. (Μόνο το κόστος του ιδιωτικού εμβολιασμού για ένα παιδί ξεπερνά τα 1.500 ευρώ). Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, κάθε χρόνο, πραγματοποιούνται στην Ελλάδα περισσότερες από 250.000 αμβλώσεις. Επιπλέον, παρά το υψηλό ποσοστό υπογονιμότητας (10% του αναπαραγωγικού πληθυσμού), τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μείωση 15% στους κύκλους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Τον δικό της ρόλο διαδραματίζει και η ραγδαία αύξηση των παλίνδρομων κυήσεων (αυτόματες αποβολές). Σύγκριση των στοιχείων του Σεπτεμβρίου 2009-Φεβρουαρίου 2010 και Σεπτεμβρίου 2011-Φεβρουαρίου 2012 στη Β΄ Μαιευτική και Γυναικολογική Κλινική του Αρεταίειου Νοσοκομείου έδειξε διπλασιασμό των παλίνδρομων κυήσεων (από 2% σε 4%).
Δεν είναι μόνο ότι η παραπάνω τάση εάν δεν ανακοπεί θα οδηγήσει μοιραία σε μείωση του πληθυσμού. Από τις δυσμενέστερες επιπτώσεις του φαινομένου, δεδομένης της αύξησης του προσδόκιμου επιβίωσης, είναι η ραγδαία δημογραφική γήρανση, η οποία επιτείνεται από την επιστροφή πολλών οικονομικών μεταναστών, οι οποίοι παραδοσιακά σχημάτιζαν πολυμελείς οικογένειες, στην πατρίδα τους. Το νέο δημογραφικό προφίλ με τη σειρά του ασκεί τεράστιες πιέσεις στις υπηρεσίες υγείας και βέβαια στο σύστημα κοινωνικών ασφαλίσεων.
«Ακόμα και με ένα ζοριζόμαστε…»
Η μικρή είναι υπέροχη, ένα δίχρονο, πρόσχαρο πλάσμα που σκλαβώνει τους πάντες… άμα τη εμφανίσει. Η Μυρσίνη ήθελε πάντα να κάνει παιδί, ήταν από πάντα «μαμά». «Αλλά δεύτερο; Είσαι τρελή εντελώς;».
Δάσκαλος ο μπαμπάς, ελεύθερη επαγγελματίας η ίδια, ήδη τα φέρνουν δύσκολα βόλτα. Τα έξοδα του τοκετού καλύφθηκαν από τους παππούδες, οι οποίοι ευτυχώς βοηθούν και στα καθημερινά. «Δεν υπάρχει δυνατότητα να έχουμε εξωτερική βοήθεια», λέει στην «Κ» η Μυρσίνη. Πάντα ήθελαν δύο παιδιά, σήμερα όμως η σκέψη έχει απομακρυνθεί. «Δεν ξέρω πώς το κάνουν οι άλλοι, ακόμα και με ένα ζοριζόμαστε. Αυτό συζητάμε και με τις άλλες μαμάδες στην παιδική χαρά. Οι περισσότερες ήθελαν μεγάλη οικογένεια, αλλά συμβιβάζονται με ένα ή δύο παιδιά λόγω των συνθηκών. Θεωρώ ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο χτύπημα της κρίσης. Κατευθείαν στην καρδιά της οικογένειας».
Τα περισσότερα ζευγάρια γύρω μας καθυστερούν την απόκτηση παιδιού. Οταν το αποφασίσουν «γιατί περνούν τα χρόνια», θα κάνουν ένα. «Στην πραγματικότητα, τα έξοδα δεν διαφέρουν και πολύ. Τα περισσότερα πράγματα τα έχεις ήδη αγοράσει ή βολεύεσαι με αυτά που σου δίνουν οι γύρω σου», λέει η Κατερίνα Λαζαρίδου, άνεργη εδώ και 6 μήνες και μητέρα ενός αγοριού 6 ετών. «Είναι περισσότερο η ιδέα. Οτι φέρνεις στον κόσμο ένα πλάσμα και πρέπει να μπορείς να το φροντίσεις, ό,τι και εάν συμβεί. Μόνο που πλέον στην Ελλάδα τίποτα δεν είναι δεδομένο. Είχαμε δουλειά και τώρα δεν έχουμε. Ελπίζαμε σε μια σύνταξη που πλέον δεν θα πάρουμε. Εκτός αυτού, δεν υπάρχει καμία υποστήριξη από το κράτος».
H στήριξη εκ μέρους της πολιτείας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του επιχειρηματία Βασίλη Μπαρτζώκα, που μετακόμισε τον Φεβρουάριο του 2012 στο Βερολίνο, με τη γυναίκα του και τους τρεις γιους του, 4, 6, και επτά χρόνων. Τελικά, οι νεαροί γονείς δικαιώθηκαν. «Οι δύο μικροί μου γιοι απασχολούνται στο σχολείο μέχρι τις 5 μ.μ., ενώ ο μεγάλος μέχρι τις 6 μ.μ.», λέει ο 42χρονος πατέρας. Οταν τα παιδιά επιστρέφουν σπίτι, είναι και διαβασμένα. «Το δημόσιο σχολείο στο Βερολίνο προσφέρει ποικιλία δραστηριοτήτων, οι περισσότερες είναι δωρεάν ή έναντι μικρού αντιτίμου. Παράλληλα, οι Ελληνες γονείς λαμβάνουν μηνιαίο επίδομα 550 ευρώ για την ανατροφή των τριών παιδιών». Η ποιότητα ζωής τους αναβαθμίστηκε συνολικά. «Οι παιδικές χαρές, καλά μελετημένες και κατασκευασμένες, υπάρχουν σε πληθώρα. Εδώ απολαμβάνουμε εκτεταμένους και ασφαλείς ποδηλατοδρόμους, όπου κάνουμε οικογενειακώς ποδήλατο τα Σαββατοκύριακα. Οι γιοι μου μεγαλώνουν σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον, το 20%- 30% των συμμαθητών τους είναι Γερμανοί».
Για τον ίδιο πάντως, η τεκνοποίηση πέρα από υπευθυνότητα, απαιτεί συναίσθημα και λίγη… τρέλα. «Πρέπει να μην το σκέφτεσαι και πολύ. Αν κάτσεις με το κομπιουτεράκι σαν να πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ, αντιμετωπίζεις το παιδί μόνο σαν υποχρέωση, σαν έναν παραπάνω λογαριασμό που πρέπει να πληρώσεις» λέει, προσθέτοντας: «Τα παιδιά φυσικά έχουν ανάγκες, αλλά ας μην ξεχνούμε ότι εμείς ως γονείς με τις προσωπικές μας φιλοδοξίες δημιουργούμε τεχνητές ανάγκες και θέτουμε πολύ υψηλά στάνταρντ. Αυτό που χρειάζονται ουσιαστικά τα παιδιά είναι ηρεμία, ασφάλεια και πολλή αγάπη».
Τις ίδιες σκέψεις έκανε και η 50χρονη σήμερα Μ.Λ. «Οταν πια τα χρονικά περιθώρια είχαν στενέψει και τέθηκε το ερώτημα, αν τελικά θα έκανα παιδί με τον σύντροφό μου, η απάντησή μου ήταν όχι» λέει στην «Κ». «Δεν το έχω μετανιώσει. Συνειδητοποίησα ότι μάλλον το παιδί δεν αποτελούσε μια βαθιά υπαρξιακή μου ανάγκη, όπως ενδεχομένως για άλλες γυναίκες, που ακόμα και χωρίς σύντροφο παίρνουν τη μεγάλη αυτή απόφαση». Ελεύθερη επαγγελματίας με απαιτητικά ωράρια αλλά και μεγάλη αναγνώριση από τη δουλειά της, ήταν πεπεισμένη ότι τον μητρικό ρόλο πρέπει κανείς να τον αναλαμβάνει υπεύθυνα. «Εστω και όταν ο διαθέσιμος χρόνος είναι λίγος, πρέπει να είναι ποιοτικός» παρατηρεί, «εγώ δεν μπορούσα να προσφέρω κάτι τέτοιο».
«Η κοινωνική πίεση για την τεκνοποίηση είναι τέτοια που συχνά οι γυναίκες συγχέουν τα “θέλω” τους» σημειώνει. «Το παλιομοδίτικο επιχείρημα: κάνε ένα παιδί να σε κοιτάξει στα υστερνά σου κρύβει μια μεγάλη αλήθεια» λέει η ίδια, υποστηρίζοντας ότι «πολλοί άνθρωποι κάνουν παιδιά για να καλύψουν δικές τους ανασφάλειες και να ξορκίσουν τον φόβο του θανάτου, όχι επειδή θέλουν να δώσουν αγάπη».
Γιατί αυξήθηκαν οι αποβολές
Σε δύο επίπεδα επηρεάζει τους φερέλπιδες γονείς η οικονομική κρίση, σύμφωνα με τον καθηγητή Γυναικολογίας – Μαιευτικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών – Αρεταίειο, δρ Γιώργο Κρεατσά.
«Το οικονομικό στρες και η ανασφάλεια, που διακατέχει εξίσου άνδρα και γυναίκα, έχει ως συνέπεια πολλά ζευγάρια να αναβάλουν ή ακόμα και να ακυρώνουν τα αρχικά τους σχέδια για οικογένεια, ενώ σε άλλες περιπτώσεις η εν λόγω ψυχολογική κατάσταση επιδρά αρνητικά στην γονιμότητά τους» απαντά ο ίδιος στην «Κ».
«Αλλωστε, δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε το ζήτημα της ηλικίας της γυναίκας» συμπληρώνει, καθώς «την προηγούμενη δεκαετία οι γυναίκες που τεκνοποιούσαν ανήκαν στην πληθυσμιακή ομάδα είκοσι έως τριάντα ετών, ενώ σήμερα είναι περίπου δέκα χρόνια μεγαλύτερες, οι ηλικίες τους κυμαίνονται από 30 έως 40 ετών».
Ανησυχία προκαλεί στον κ. Κρεατσά η αύξηση, εν προκειμένω ο διπλασιασμός, των παλίνδρομων κυήσεων. «Ο υψηλός αριθμός τους ερμηνεύεται αφενός από την προχωρημένη ηλικία της μέλλουσας μητέρας, αφετέρου από έναν ενδεχομένως πλημμελή προγεννητικό έλεγχο εξαιτίας του κόστους του» εξηγεί.
Πάντως, παρά τα εμπόδια που θέτει η έλλειψη χρημάτων στα ζευγάρια, ο αριθμός εκείνων που επιλέγουν το δημόσιο μαιευτήριο από το ιδιωτικό δεν έχει αυξηθεί, όσο αναμενόταν.
«Κολλημένη» η Γερμανία, «πρωταθλήτρια» η Ιρλανδία, γόνιμη η Κύπρος
Οπως δείχνουν τα στοιχεία στην Ελλάδα, αλλά και στην Ισπανία, όπου ο δείκτης γονιμότητας από 1,46 που είχε καταγραφεί το 2008 υποχώρησε στο 1,36 το 2011, η κρίση επηρεάζει άμεσα τη δημιουργία οικογένειας. Ωστόσο, το φαινόμενο είναι πολυπαραγοντικό, καθώς εμφανίζεται και σε εύρωστες κοινωνίες. Η υπογεννητικότητα στην κραταιά Γερμανία, όπου ο δείκτης γονιμότητας έχει «κολλήσει» εδώ και πολλά χρόνια στο 1,4 παιδιά ανά γυναίκα, αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα που επηρεάζει έμμεσα σειρά πολιτικών αποφάσεων, όπως η μεταναστευτική πολιτική.
Σύμφωνα με πολλές έρευνες, η ρίζα του προβλήματος είναι ότι η δημιουργία οικογένειας βρίσκεται χαμηλά στο αξιακό σύστημα των Γερμανών, σε αντίθεση με τους γείτονές τους, τους Γάλλους, για τους οποίους η πολυμελής οικογένεια αποτελεί κοινωνικό πρότυπο. Η καριέρα, τα χόμπι, οι κοινωνικές επαφές προηγούνται για τους πειθαρχημένους Γερμανούς. Δεν είναι, άλλωστε, σύμπτωση ότι στο Αμβούργο, κατ’ εξοχήν πόλη των «γιάπηδων», το ποσοστό τεκνοποίησης είναι εξαιρετικά χαμηλό: μόλις δύο στις τρεις γυναίκες γίνονται μητέρες. Πιο «θερμές» στην ιδέα της τεκνοποίησης οι (πρώην) Ανατολικογερμανίδες, οι οποίες εν μέρει μεγάλωσαν με τα κατάλοιπα του τρόπου ζωής της DDR. Στην ηλικιακή ομάδα των γυναικών 44 έως 49 ετών, μόλις 15% των γυναικών δεν έχουν παιδί.
Οι παροχές
Η στήριξη που προσφέρει η πολιτεία στις Γερμανίδες, που εκφράζεται μέσω των επιδομάτων (που κυμαίνονται ανάλογα με το εισόδημα των γονέων, από 350 ευρώ έως 1.800 ευρώ) και της φιλοξενίας των νηπίων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, μπορεί να θεωρείται για τα ελληνικά δεδομένα «πλουσιοπάροχη», σε σύγκριση, όμως, με τις παροχές που απολαμβάνουν οι γυναίκες στις Σκανδιναβικές χώρες, μοιάζουν μάλλον «ψίχουλα». Οι ίδιες οι Γερμανίδες επιρρίπτουν ευθύνες στο κράτος, καθώς υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, προπάντων στην επαρχία, γεγονός που τις αναγκάζει συχνά να διακόπτουν την καριέρα τους για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. «Πανευρωπαϊκά οι Γερμανίδες επιστρέφουν μετά τη λοχεία στην εργασία τους στο μικρότερο ποσοστό», σχολιάζει στην «Κ» πρώην εργαζόμενη στον σχεδιασμό πολιτικών για την ισότητα. «Αυτό σχετίζεται με τη φορολογία που υφίστανται ως εργαζόμενες σύζυγοι». Οι πατεράδες έχουν αφυπνιστεί, αλλά όχι… αρκετά. «Ολο και περισσότεροι αιτούνται την άδεια ανατροφής, αλλά την κύρια ευθύνη του παιδιού την έχει πάντοτε η μητέρα».
Το δημογραφικό βρισκόταν «ψηλά» στην τελευταία προεκλογική ατζέντα, καθώς οι πολιτικοί της χώρας αντιμετωπίζουν με τρόμο τις προβλέψεις των στατιστικολόγων για περαιτέρω συρρίκνωση του πληθυσμού, δεδομένου εξάλλου ότι η πληθυσμιακή ομάδα που αναπαράγεται περισσότερο είναι οι «μη Γερμανοί». Ως εκ τούτου, στόχος της νέας κυβέρνησης είναι η δημιουργία και στελέχωση όσο το δυνατόν περισσότερων παιδικών σταθμών.
Με υψηλά ποσοστά
«Στη Γερμανία το πρότυπο της κλασικής οικογένειας έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία τριάντα χρόνια, με τον σχηματισμό ολιγομελών οικογενειών, λιγότερους γάμους και περισσότερες συγκατοικήσεις ζευγαριών», παρατηρεί η δρ Αθηνά Βλαχαντώνη, senior lecturer στη Γεροντολογία στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον της Αγγλίας. Κάθε χώρα, ωστόσο, έχει τα δικά της μέτρα και σταθμά. Για την «πρωταθλήτρια» Ιρλανδία, «ο θρησκευτικός παράγοντας και ο πολιτικός χαρακτήρας της τεκνοποίησης την καθιστούν ειδική περίπτωση». Πίσω από τα υψηλά ποσοστά γεννητικότητας της Σουηδίας και της Γαλλίας «κρύβονται» δυνατά υποστηρικτικά συστήματα, που λύνουν τα χέρια στους γονείς. Η εξαιρετικά γόνιμη Κύπρος φαίνεται να έχει αρχίσει να προβληματίζει τους ειδικούς. «Είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση, φαίνεται ότι η κρίση δεν επηρέασε τόσο τα ζευγάρια όσο στην Ελλάδα», σημειώνει η δρ Βλαχαντώνη.
Πόσο πρέπει να μας ανησυχεί η γήρανση της Γηραιάς Ηπείρου; «Μια γηράσκουσα κοινωνία κρύβει ευκαιρίες και προκλήσεις», απαντά στην «Κ» η κ. Βλαχαντώνη: «Χάρη στο αυξανόμενο προσδόκιμο ζωής, πολλοί από τους σημερινούς νέους θα γνωρίσουν δισέγγονα ή ακόμα και τρισέγγονα. Σύμφωνα με έρευνες, το 50% των μωρών που γεννιούνται σήμερα στη Βόρεια Ευρώπη θα γιορτάσουν τα 100ά γενέθλιά τους». Η άλλη όψη του νομίσματος είναι η προσπάθεια ισοσκελισμού του αυξανόμενου αριθμού συνταξιούχων έναντι του αντιστοίχου των εργαζομένων, που συνεχώς μειώνεται.
ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΥΑ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΕΕΣΤ & ΕΕΤΠ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΥΑ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΕΕΣΤ & ΕΕΤΠ
 
Αριθ. Δ27/οικ.7943/263 (1)
Τροποποίηση της υπ’ αριθ. Δ27/οικ.15239/645/2013 (ΦΕΚ Β΄ 1227) κοινής υπουργικής απόφασης σχετικά με τον καθορισμό της διαδικασίας χορήγησης και καταβολής του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΕΡΓΑΣΙΑΣ,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Την παράγραφο ΙΑ, υποπαράγραφο ΙΑ.2 του ν.4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 − Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν.4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016» (222/Α), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Το άρθρο 40 του ν.4141/2013 «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» (81/Α).
3. Τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν.4170/2013 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/16/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων της ΕΛ.Τ.Ε., αναμόρφωση Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. και άλλες διατάξεις» (163/Α).
4. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (98/Α).
5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 284/1988 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών (128/Α).
6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/1989 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας» (163/Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ειδικά τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 30Β που αφορούν στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Προστασίας Οικογένειας της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας.
7. Το Π.Δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (141/Α).
8. Το Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (221/A).
9. Το Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (141/Α).
10. Την υπ’ αριθ. 07927 ΕΞ κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη» (2574 Β).
11. Το Π.Δ. 119/2013 (ΦΕΚ 153 Α΄) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
12. Την υπ’ αριθ. 22365/97 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Βασιλείου Κεγκέρογλου» (1667/Β).
13. Την υπ’ αριθ. Δ6Α 1015213 ΕΞ2013 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Β΄ 130/28−01−2013].
14. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα από το Γραφείο της Γενικής Γραμματέως Πρόνοιας προς ΓΓΠΣ και Ο.Γ.Α.
με ημερομηνίες 16−01−2014 και 05−02−2014 αντιστοίχως, καθώς και τα απαντητικά ηλεκτρονικά μηνύματα αυτών, με ημερομηνίες 16−01−2014 και 06−02−2014.
15. Το από 15−01−2014 ηλεκτρονικό μήνυμα της Γενικής Γραμματέως Πρόνοιας προς τη Δ/νση Προστασίας Οικογένειας.
16. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο μόνο
1. Όπου στα άρθρα 1, 2 και 3 της υπ’ αριθ. Δ27/οικ. 15239/645 κοινής υπουργικής απόφασης αναγράφονται οι λέξεις «Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων»
στο εξής νοείται η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης [Δ.ΗΛΕ.Δ.] της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
2. Το άρθρο 2 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 2
Χρόνος και τρόπος καταβολής
1. Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων και το ειδικό επίδομα για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες καταβάλλονται για τους δικαιούχους κάθε έτους ανά τρίμηνο, με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, από την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε ημερολογιακού τριμήνου και εντός είκοσι (20] ημερολογιακών ημερών.
2. Ως καταληκτική προθεσμία για την υποβολή αίτησης Α21 εκάστου έτους ορίζεται η 15η Ιανουαρίου του επόμενου έτους ή τυχόν νέα οριζόμενη με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί αίτηση Α21 μέχρι την ως άνω προθεσμία, ο υπόχρεος καθίσταται μη δικαιούχος για το έτος αυτό. Τα εισοδήματα που λαμβάνονται υπόψη είναι αυτά που έχουν δηλωθεί στις εκκαθαρισμένες αρχικές ή τροποποιητικές Δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος Ε1.
3. Στους δικαιούχους που ήδη λαμβάνουν το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων και το ειδικό επίδομα για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, δύναται να χορηγείται προκαταβολή, του πρώτου τριμήνου εκάστου έτους, ακόμη και αν δεν έχουν υποβάλει αίτηση Α21.Το ποσό της προκαταβολής θα είναι ίσο με αυτό που θα ελάμβανε ο δικαιούχος για το πρώτο τρίμηνο με βάσει την Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος ΕΙ που υπέβαλε για το προηγούμενο έτος, όπως αυτό αναπροσαρμόζεται, σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία.
4. Η επεξεργασία και εκκαθάριση των αιτήσεων Α21 με βάση τις συμπληρωματικές − τροποποιητικές Δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος Ε1, θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη του πρώτου διμήνου του επόμενου έτους.»
3. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 3 προστίθεται παράγραφος ως εξής: «Για όσους δικαιούχους υπέβαλαν χειρόγραφη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 της υπ’ αριθ. ΠΟΛ 1114/23−05−2013 απόφασης (ΦΕΚ Β΄ 1266/24−05−2013), δύνανται, κατ' εξαίρεση για το έτος 2013, να υποβάλουν έως 28−2−2014 το μηχανογραφημένο έντυπο Α21 για την χορήγηση των εν λόγω επιδομάτων».
4. Το άρθρο 9 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 9
Συμψηφισμός και αχρεωστήτως καταβληθέντα
1. Η καταβολή του πρώτου τριμήνου που προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσης θεωρείται ως προκαταβολή και θα συμψηφίζεται με το ποσό που θα προκύπτει μετά την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Ε1 τρέχοντος έτους και την αίτηση Α21 από τον δυνητικά δικαιούχο.
2. Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης Α21 εντός της νόμιμης προθεσμίας τα ποσά που προκαταβλήθηκαν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εκτός αν ο υπόχρεος, εν τω μεταξύ, τα επιστρέψει οικειοθελώς στον ΟΓΑ, με βάση την προβλεπόμενη από τον φορέα διαδικασία.
3. Τα ποσά που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως αναζητούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.»
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 12 Μαρτίου 2014
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ                                                         ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ  ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ                                       ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ
                        ΥΦΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
                                    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

22 Μαρτίου 2014

ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ Α21

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

Ο.Γ.Α.
Δελτίο Τύπου
Παρασκευή 21.03.2014
ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ Α21
Η Διοίκηση του ΟΓΑ ενημερώνει ότι με την υποβολή του Ε1, ταυτόχρονα ξεκίνησε

και η διαδικασία υποβολής του εντύπου Α21 για τα Οικογενειακά Επιδόματα του
έτους 2014.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν την αίτηση-δήλωση Α21 μόνο

ηλεκτρονικά, μέσω του περιβάλλοντος TaxisNet και αφού έχουν υποβάλει τη

φορολογική τους δήλωση (Ε1).
 
Διευκρινίζεται ότι, όσοι υπέβαλαν αίτηση το έτος 2013 για τη χορήγηση

Οικογενειακών Επιδομάτων, πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία,

διορθώνοντας ή συμπληρώνοντας στο Α21 τυχόν αλλαγές, που εμφανίζουν τα

στοιχεία τους.

Μετά την οριστική υποβολή του Α21, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται

για την πορεία της αίτησής τους και για τα τυχόν δικαιολογητικά που πρέπει να
αποστείλουν στον ΟΓΑ, μέσω της ειδικής εφαρμογής με τίτλο: «Πληροφορίες

Οικογενειακών Επιδομάτων», που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του

Οργανισμού (www.oga.gr).

Τέλος, η Διοίκηση του ΟΓΑ ανακοινώνει ότι οι δικαιούχοι των Οικογενειακών

Επιδομάτων του 2013, από την Παρασκευή 21 Μαρτίου, μπορούν να εκτυπώνουν τη

σχετική βεβαίωση που απαιτείται για την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης
(Ε1), εισάγοντας τον ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ στην ειδική εφαρμογή με τίτλο:

«Εκτύπωση Βεβαίωσης Οικογενειακών Επιδομάτων για Φορολογική Χρήση»,
 
που βρίσκεται στον διαδικτυακό τόπο του ΟΓΑ (www.oga.gr).
 
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΟΓΑ

17 Μαρτίου 2014

Για το πρόγραμμα Δωρεάν Διανομής τροφίμων για το έτος 2014

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                         ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ                                                                                         1. ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ                        Δ/ΝΣΗ Π.Α.Π.-ΦΥΤΩΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ/                                                                 Δ/ΝΣΗ Π.Α.Π.-ΔΕΝΔΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΗΣ                                    2. ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ /                                                                      Δ/ΝΣΗ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & Α.Π.Α.                                
   Αθήνα, 11/ 03/ 2014            Αρ. Πρωτ.: 30/25232  


ΘΕΜΑ: «Πρόγραμμα Δωρεάν Διανομής τροφίμων για το έτος 2014»

Σχετ.: Το με αριθ. πρωτ. 2997/14-02-2014 έγγραφο της ΔΑΟΚ Μαγνησίας και Σποράδων (με αριθ.πρωτ. εισαγωγής στο ΥπΑΑΤ 330/2997/24-02-2014).
Σε απάντηση του ανωτέρου σχετικού εγγράφου, αναφορικά με την εφαρμογή του έργου της δωρεάν διανομής τροφίμων σε απόρους της Ε.Ε. για το έτος 2014, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

-Για το τρέχον έτος, δεν έχει εκδοθεί εκτελεστικός Κανονισμός από την Επιτροπή, όπως γινόταν σε ετήσια βάση μέχρι και το 2013, σχετικά με την έγκριση σχεδίου κατανομής των πόρων που διατίθεντο στα Κράτη Μέλη για την εφαρμογή των προγραμμάτων δωρεάν διανομής τροφίμων σε απόρους της Ε.Ε. Κατά συνέπεια, δεν έχει εκδοθεί και η Κοινή  Υπουργική Απόφαση που καθόριζε σε ετήσια βάση τις λεπτομέρειες εφαρμογής του εν λόγω σχετικού Κανονισμού (είδη τροφίμων προς διανομή κλπ).

-Παράλληλα, στο πλαίσιο λειτουργίας του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για απόρους  προβλέπεται να αντικατασταθεί και να διευρυνθεί το κοινοτικό πρόγραμμα δωρεάν διανομής τροφίμων μέσα από έναν νέο Κανονισμό, ο οποίος, προς το παρόν, δεν έχει  ψηφισθεί. Επιπλέον, το νέο αυτό Κανονιστικό πλαίσιο παρακολουθείται από άλλο Υπουργείο (Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας) ως επισπεύδουσα αρχή.

Κατόπιν των ανωτέρω, η Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθ. πρωτ. 279/23460/2013 (ΦΕΚ Β΄/414) που καθορίζει τα κριτήρια επιλεξιμότητας των φορέων εκπροσώπησης και των τελικών
δικαιούχων τους δεν δύναται να εφαρμοστεί στην παρούσα φάση.

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Μ. ΚΟΡΑΣΙΔΗΣ

 
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ:

-ΥΠΑΑΤ 1. Γραφείο Υπουργού

2. Γραφείο Γεν. Γραμματέα Αγρ. Πολιτικής

& Διεθνών Σχέσεων

-ΟΠΕΚΕΠΕ

14 Μαρτίου 2014

ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΓΙΑ Α21





ΑΔΑ: ΒΛ9Ξ4691ΩΔ-ΒΩ1
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                             Αθήνα, 13 Σεπτεµβρίου 2013
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
            ∆ΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ ∆ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΛΑ∆ΟΣ: ΣΤ΄ ΟΙΚΟΓ. ΕΠΙ∆ΟΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Καθορισµός προθεσµίας υποβολής των δικαιολογητικών του εντύπου Α21».
                                                ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡΙΘ. 758
Ο ∆ΙΟΙΚΗΤΗΣ
ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Έχοντας υπόψη:
 1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου 15 του ν. 4169/1961 (Α΄81), όπως ισχύει.
β) Της υποπαρ. ΙΑ.2 της παρ. ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄222), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
γ) Του άρθρου 40 του ν.4141/2013, όπως ισχύει.
2. Την αριθµ. ∆27/οικ. 15239/645/16-5-2013 (Β' 1227) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών – Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας περί καθορισµού της διαδικασίας χορήγησης και καταβολής του ενιαίου επιδόµατος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόµατος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες και ειδικότερα την παρ.1  του άρθρου 4 αυτής.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Καθορίζουµε προθεσµία δεκαπέντε (15) ηµερών από την εποµένη της ηµεροµηνίας υποβολής του εντύπου Α21 αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης για τη χορήγηση του ενιαίου επιδόµατος στήριξης τέκνων ή/και του ειδικού επιδόµατος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, εντός της οποίας οφείλουν οι αιτούντες να υποβάλουν στον Ανταποκριτή ΟΓΑ του τόπου κατοικίας τους ή και σε υπαλλήλους του ∆ήµου, που ορίζονται από το ∆ήµαρχο, τα δικαιολογητικά για τα οποία έχουν συµπληρώσει τα αντίστοιχα πεδία του εντύπου Α21.
Ο ∆ΙΟΙΚΗΤΗΣ
∆ρ. ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ

11 Μαρτίου 2014

ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΔΤ ΤΗΣ ΠΕΣΠΟ3Τ :

"ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ
 ΜΕ  ΤΡΙΑ ΤΕΚΝΑ
(2θμιο σωματείο με Απόφ. Πρωτοδικείου 125/2010) 
                      115 22  Μακρυνίτσης 9,ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ   ΑΘΗΝΑΙ
                          Τηλ.:6944161115 , 6996411546  e-mail:pespo3t@yahoo.gr 
                                                                 Αθήνα 11-3-2014        

                                         ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΣΠΟ3Τ 11 ΜΑΡ 2014


Καταγγέλλουμε την ολιγωρία και αδιαφορία της Κυβερνήσεως που δεν μερίμνησε, ως όφειλε, για την έγκαιρη προετοιμασία τόσο των Υπηρεσιών του Κράτους όσο και των ενδιαφερομένων φορέων για την μετάπτωση από το Πρόγραμμα Δωρεάν Διανομής Τροφίμων για Απόρους που ίσχυε μέχρι 31-12-2013,στις διαδικασίες που προβλέφθηκαν από την ίδρυση του  Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για Απόρους.
Στις 26-2-2014 ψηφίσθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Κανονισμός σύμφωνα με τον οποίο ιδρύεται το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για Απόρους με Περίοδο προγραμματισμού 2014-2020.Η προεργασία για αυτόν τον Κανονισμό και ότι το προηγούμενο Πρόγραμμα θα τερματιζόταν τέλος του 2013 ήταν γνωστό στα Κράτη-μέλη της Ε.Ε από το 2012.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΕΒΗ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ.

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες μας,οι ενέργειες από την Κυβέρνηση έχουν αρχίσει, ουσιαστικά μετά την ψήφιση του Κανονισμού από ΕΕ.Η συνέχεια είναι να εκδοθούν από ΕΕ οδηγίες, τα κράτη μέλη να δηλώσουν ποιές δράσεις θα υλοποιήσουν. Μετά θα εκπονηθεί επιχειρησιακό πρόγραμμα για την προαναφερόμενη περίοδο(2014-2020) και στην συνέχεια η έκδοση σχετικών υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων για την υλοποίησή του, όπου θα κληθούν οι φορείς(όσοι εκδηλώσουν ενδιαφέρον και πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές που θα καθορισθούν) για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Όπως γίνεται αντιληπτό όλες αυτές οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες και δεν φαίνεται, κατά την άποψή μας να γίνουν έγκαιρα ώστε να επωφεληθούν για το 2014 οι άποροι.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Καλούμε την Κυβέρνηση, δεικνύοντας στοιχειώδη ευαισθησία, να μεριμνήσει ώστε για το 2014 να εξασφαλισθούν τα αναγκαία κονδύλια για να ισχύσει το προηγούμενο πρόγραμμα και παράλληλα να γίνονται όλες οι  απαιτούμενες ενέργειες ώστε από το 2015 και μετά να εφαρμοσθούν οι διατάξεις για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για Απόρους.

Το ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ της ΠΕΣΠΟ3Τ"

 Επίσης,
 ενημερώνουμε τα μέλη του Συλλόγου ότι επί του παρόντος δεν θα γίνεται παραλαβή από τον Σύλλογο των δικαιολογητικών για το Πρόγραμμα Τρόφιμα από ΕΕ,για το 2014.
ΤΟ ΔΣ